اخبار

توسعه گردشگری گام اساسی شورای فرهنگ عمومی شهریار

توسعه گردشگری گام اساسی شورای فرهنگ عمومی شهریار
چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهریار به ریاست حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه شهریار، دکتر رفیعی معاون گردشگری استان تهران و سایر اعضاء، در سالن اجتماعات اداره میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

در ابتدای جلسه نیک خواه دبیر شورا در سخنانی بیان داشت:  توجه به موضوع عفاف در دین اسلام تا جایی است که امام علی (ع) مقام عفیف را با جایگاه شهید مقایسه می کند. عدم توجه لازم به مسئله حجاب و عفاف در جامعه موجب فروپاشی خانواده ها است که این خود از برنامه های تبلیغی نظام های سرمایه داری و استعماری است و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب جلوگیری از این امر می گردد.

حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان  شهریار نیز با اشاره به پنجم مرداد و سالگرد حجت الاسلام و المسلمین ثمری اولین امام جمعه شهرستان شهریار به بیان خدمات فرهنگی این شخصیت پرداخت و با عنایت به عدم وجود یک نماد از ایشان در شهرستان، نامگذاری یک میدان یا بلوار بنام این عالم بزرگ را ضروری دانست.

وی در ادامه به بیان سبقه حجاب در ایران پیش از اسلام پرداخت و به مسئله حجاب و عفاف و تبلیغ فرزندآوری توسط افراد مشهور جامعه اشاره نمود.

در ادامه رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت:  میزان بودجه تخصیصی به شهرستان شهریار با توجه به آمارها و تعدد آثار و ابنیه تاریخی نیازمند مرمت، بسیار کم است. در جهت احیای تنها موزه غرب استان تهران نیز با شهرداری و فرمانداری شهرستان مذاکراتی انجام شده است.

وی افزود: هماهنگی های لازم با سایر ادارات در جهت برگزاری کلاس های آموزشی رایگان و ایجاد اشتغال در مناطق محروم، عدم توجه سایر دستگاه ها به حریم بناهای تاریخی و کمبود نیروی اداری از جمله مشکلات مطرح شده می باشد.

جلسه فوق پس از بحث و تبادل توسط اعضاء، با مصوباتی به کار خود پایان داد.

۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۳۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |